Praktisk information om PhysioLab

Her finder du praktisk info og svar på de fleste spørgsmål. Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

Se vores anmeldelser
5/5
PhysioLab praktisk info

Mulighed for tilskud via Danmark og Sundhedsforsikring

Hos PhysioLab kan du bruge din sundhedsforsikring og du kan samtidig få tilskud fra Danmark. Hos os behøver du ikke en henvisning fra lægen, men det kan være din sundhedsforsikring kræver det, før du går til behandling. Det er altid en god idé at gennemgå din police og/eller have styr på hvordan forsikringen dækker.

Klinikken er uden et ydernummer – og det betyder, at du ikke behøver en henvisning fra lægen for at komme til behandling. Vi er ikke en del af den offentlige overenskomst, men har du en sundhedsforsikring eller er medlem af sygeforsikringen ‘Danmark’, så kan du få tilskud.

Hvis du er PFA kunde, får du som regel dækket en takst svarende til den offentlige overenskomst. Det beløb trækker vi fra den egen betaling, du selv har når du skal have behandling hos os – og så afregner vi det med PFA.

Øvrige forsikringer som fx TRYG, Danica, TopDanmark m.fl., kræver ikke at der sendes direkte fra behandleren. Derfor lægger man ud for behandlingen, og så får man det selv dækket af forsikringen, når der indsendes en faktura. 

Hele processen med forsikring, betaling, fakturering guider vi dig igennem, så der ikke er nogen tvivl, og du får din dækning. Husk, at hvis man er medlem af Danmark, så får man også tilskud via os. Er du selvstændig, så er der ofte fradrag for de skader du påfører dig i forbindelse med jobbet. Dette er også fradragsberettiget.

Hvis du har nogle spørgsmål, så tag endelig fat i os – så skal vi nok hjælpe. 

Vores lokation

PHYSIOLAB HELSINGØR

Åbningstider

Mandag – Torsdag: 06.00 – 18.00
Fredag:    08.00 – 16.00
Lørdag: Lukket
Søndag:  10.00 – 12.30 (Tillægsgebyr om søndagen)

Praktisk info

Transportmuligheder til klinikken

PhysioLab holder til på Søndre Strandvej 40, st., 3000 Helsingør. Kommer man i bil, er der parkeringsmuligheder ved Stejlepladsen (gruspladsen lige nedenfor bygningen) og på vejen lige ovenfor. Herfra har man 40 meter gang op ad bakken mod bygningen. Er man udfordret med en skade og parkering, er der nogle få pladser tættere på, som vi kan bruge ved behov. Kontakt os for at høre mere herom. Kommer man fra Helsingør Station kan man tage bus 388, som tager 10 min med bus stoppested lige ude foran. På gåben tager det 15 min fra Helsingør Station. 

Booking

Du kan booke tider hos PhysioLab på 2 forskellige måder:

  1. Online bookingsystem (book her
  2. Skriv til klinikken på: info@physiolab.dk 

Du får altid en sms ved booking bekræftelse og en sms 24 timer før behandling. Denne sms besked kan ikke besvares. Afbud skal ske senest 12 timer før, ellers tages et gebyr ved for sent afbud”

Praktisk ved behandling

Når du skal til behandling hos os, er det i stuen, hvor du ringer på dørtelefonen. Parkering skal ske på Søndre Strandvej, men er du gang-udfordret, kan der parkeres i gården oppe ved klinikken. Der er et lille venteværelse. Når det er din tid, kommer vi ud og tager imod dig.

Medbring gerne eget håndklæde eller lagen.

Kontakt os

Har du spørgsmål, kan du skrive her. Vi svarer inden for få timer.

praktisk info

Tilskud og henvisning

Forsikringerne har forskellige dækninger og varierer i dækningsgrad, derfor er det en god idé at tjekke din police og have kontaktet forsikringen, inden behandling, så du ved, at de kan dække behandlingerne.

Bruger du en sundhedsforsikring hos os, så kan forsikringsselskabet godt kræve en henvisning fra lægen, men langt de fleste forsikringer dækker hos os, i PhysioLab.

Når du kommer til behandling hos os, betaler man efter hver endt behandling og får en faktura til sin forsikring. Vi kan også samle sammen, men du skal som patient selv indsende faktura til din forsikring, hvorefter de overfører til din konto. Lige nu arbejder vi på løsninger med forsikringsselskaberne, så de kan betale direkte til os.